Takker for tiden i MFK: – Et vanskelig valg å ta!

Sivert Haugli (24) bidro sterkt til å sikre plassen i OBOS-ligaen i 2023-sesongen, men nå går reisen videre til USA for studier og fotball.

Den solide midtstopperen kom til Moss i mai i år og fikk virkelig en viktig rolle i høstsesongen på Melløs. Det ble etter hvert tynt på stopperplass på grunn av skader, og dermed måtte Haugli virkelig stå fram. Og det gjorde han så til de grader.

– Jeg følte det ble en god høstsesong for både meg og laget, selv om vi følte at prestasjonene var bedre enn resultatene. Det begynte å se litt skummelt ut mot slutten, men vi sto sterkt sammen, sier Haugli, som synes det var vanskelig å ta avgjørelsen om å flytte til USA:

– Det var ikke et enkelt valg å ta, for jeg har hatt en flott tid i MFK. Jeg har blitt glad i klubben og supportergjengen Kråkevingen. Jeg trives veldig godt her, men det er litt enklere å kombinere fotball og studier i USA, innrømmer han.

– Jeg kan ikke helt sette ord på hvorfor, men jeg føler jo at jeg har blitt litt "kæll" i løpet av tiden min her. Jeg har blitt godt behandlet av alle, tilføyer den tidligere Stabæk- og Bærum-spilleren med et smil.

Til tross for at Haugli ikke blir å se i mossedrakt kommende sesong, har han klokkertro på laget.

– Det er en ung gruppe og det er riktige folk i laget. Jeg tror 2024 kan bli ekstremt bra på Melløs. Husk at vi ble tippet sist av veldig mange eksperter før årets sesong, men havnet på 10. plass, avrunder Sivert Haugli.

Vi takker så mye for innsatsen for MFK i årets sesong!