Straffet på overtid

MFK øynet seier borte mot Strømmen, men et mål på overtid, sørget for at alle poengene ble igjen på Romerike.

Moss fikk en god start på kampen. Etter åtte minutter vant Niclas Semmen ballen på midtbanen, satte fart framover og spilte Oscar Aga fri. Spissen gjorde ingen feil alene med keeper og plasserte inn 1–0 i langhjørnet.

 

Ledelsen holdt likevel ikke lenge. Etter 16 minutter dro Luka Fajfric seg fri utenfor boksen og sendte en hard markkryper i det lengste hjørnet. Utligningen ga Strømmen momentum, og hjemmelaget var farlige i flere perioder utover omgangen. Mathias Enger Eriksen måtte redde godt både på headingen fra Fajfric og da samme mann plutselig kom alene med keeper.

 

Etter 38 minutter kom også 2–1. Strømmen utnyttet et hjørnespark, og Nikolai Hristov styrte ballen i mål ved nærmeste stolpe. Moss var nær ved å svare før pause, men Semmen ble stoppet av keeper på kloss hold.

 

MFK kom bedre ut etter hvilen. Etter 53 minutter fant Robert Marcus Semmen inne i feltet, og angriperen driblet seg fri før han banket inn 2–2 i det lengste hjørnet.

 

Derfra var Moss det beste laget i store deler av omgangen. Oscar Aga var svært nær ved å sende MFK i føringen da han bare så vidt ikke fikk styrt inn et innlegg etter 74 minutter. Julian Lægreid var også nære med et godt skudd mot krysset, men Skjærstein vartet opp med en sterk redning.

 

I stedet kom avgjørelsen på overtid. Cameron Crestani vant ballen på midtbanen og spilte gjennom. Ballen endte til slutt hos Markus Wæhler, som var rolig foran mål og satte inn 3–2 til Strømmen.

 

Dermed sto MFK igjen uten poeng i en kamp der laget hadde god kontroll på mye etter pause, men ikke klarte å utnytte overtaket.

Annonse fra Obos-ligaen: