Slik berger MFK plassen i OBOS-ligaen

Søndag er det klart for årets siste seriekamp og den spilles borte mot Kongsvinger. Mye tyder på at Kællane beholder plassen i OBOS-ligaen, men det er på ingen måte avgjort. Vi har alt i egne hender i siste serierunde.

Det har blitt mange hyggelige opplevelser for A-laget i returen til OBOS-ligaen og vi håper at det avrundes med en god match mot Kongsvinger på Gjemselund søndag klokken 14:30.

MFK beholder garantert plassen med uavgjort eller seier, og kan også gjøre det med et tap. Men blir det null poeng og baklengsmål, kan både Hødd og Åsane passere Kællane på tabellen. Da havner MFK i verste fall på nedrykkskvalifisering.

Se tabellen her.

Alexander Håpnes og resten av spillergruppa er supertente på å avgjøre dette selv i Kongsvinger.

– Stemningen i gruppa er god. Vi er skjerpa og klare for kamp, sier han og fortsetter:

– Det er vanskelig å se for seg kampbildet med tanke på at de ikke har noe å spille for, men vi skal gi alt for poeng i morgen, avrunder Håpnes.

Kongsvinger er nemlig sikret 3. plass og opprykkskvalifisering. Resultatet på søndag har derfor ingen betydning for vertene.

Matchen kan du se i TV2 Play eller i Direktesport.