Sen overtidsscoring førte til poengdeling i lokaloppgjøret

(Moss FK-Fredrikstad 2-2) Kællane ledet lenge, men en scoring sent på overtid gjorde at det endte med poengdeling. Nesten 2900 møtte opp og sørget for å skape fotballfest - tusen takk!

Det var duket for et skikkelig lokaloppgjør da Fredrikstad kom på besøk. Med en kamp som hadde mange dueller og mål, fikk publikum god valuta for pengene.

Det første kvarteret var svært jevnspilt. Fredrikstad hadde kanskje litt mer ball, men det var Kællane som skapte de fleste sjansene.

MFK var laget med de største sjansene gjennom omgangen. Nærmest var Sebastian Pedersen som satte en ballen i stolpen midtveis i omgangen.

Etter 50 spilte minutter tok bortelaget føringen. Etter et par dueller utenfor MFK sin sekstenmeter fikk til slutt Kjelsrud Johansen slått inn et innlegg. Det innlegget traff Brandur Hendriksson som satte ballen i mål. 0-1 Fredrikstad.

Ikke mange minutter etter fikk MFK et frispark midt på bortelagets halvdel. Braga svingte den inn i feltet, og ballen traff en FFK-spiller og utligningen var et faktum.

Timen spilt og Håpnes banket ballen inn i rommet bak FFK-forsvaret. FFK virket å ha kontroll i det keeper kom ut for å klarere. Men på utrolig vis skled keeper, og brått sto Klemetsen Jakobsen på blank kasse. Der gjorde han ingen feil og sendte Moss i føringen.

Kampen gikk mot slutten, men ett minutt over tillagt tid fikk FFK et frispark. Frisparket ble tatt kjapt og sendt inn i MFK sitt straffefelt. Etter et par dueller endte ballen på pannebrasken til Henrik Johansen, som stanget ballen i mål.

Med det endte kampen 2-2.

Vi ser fremover mot neste helg, og sesongens siste kamp. Da går turen til Gjemselund, for bortekamp mot Kongsvinger.

Vi takker alle for støtten på kamp, og gleder oss til å se dere igjen på Melløs neste sesong!