Saadiq Elmi (23) har signert en toårsavtale med MFK

Saadiq Elmi har skaffet seg rikelig med erfaring i OBOS-ligaen med Grorud og spilt landskamper for Somalia. Nå er 23-åringen klar for Moss FK.

Den nysignerte spilleren er riktig nok ikke ukjent i MFK-sammenheng, for i 2020 var han på utlån til Moss fra Grorud. I 2021 og 2022 spilte han i OBOS-ligaen for Oslo-klubben, mens han i 2023 spilte i PostNord-ligaen, hvor Grorud havnet på 6. plass.

Nå går veien videre til Moss på en permanent overgang.

– Jeg gleder meg til å spille i OBOS-ligaen med MFK. Det er en tradisjonsrik klubb som har et spennende prosjekt på gang. Jeg har fulgt med og ser at det er en det er et godt støtteapparat og god spillergruppe. Nå skal jeg bidra på min måte og ta nye steg med laget. Jeg ser fram til å være med på dette, sier Saadiq Elmi, som trives best som indreløper.

– Jeg har utviklet meg mye og blitt en mer voksen spiller. Jeg føler meg i god form og gleder meg til å få en god oppkjøring, tilføyer han.

Elmi har imponert såpass mye i løpet av de siste årene at han faktisk har blitt plukket opp av det somaliske landslaget, hvor han har spilt fire landskamper.

– Det var en stor opplevelse og jeg håper å spille flere landskamper. Alle drømmer jo om å representere hjemlandet sitt, avrunder Elmi.

Vi ønsker 23-åringen velkommen til Moss Fotballklubb!

Publisert: 15.01.2024, oppdatert: 09.04.2024
Skrevet av: Joakim Bekkåsen