Rocky Paula øker stillingsprosenten i MFK

Rocky Paula var en viktig brikke i A-lagets trenerteam i 2023 og det blir han utvilsomt i 2024-sesongen også. Nå har han fått en enda større rolle i Moss Fotballklubb.

– Jeg har nå blitt ansatt i en hundre prosent stilling. Der skal jeg gjøre arbeidsoppgaver som for eksempel oppfølging og integrering av spillere utenfor fotballen. Det blir mer tid til hvert enkelt individ med video og samtaler, forteller Paula, som har funnet seg godt til rette på Melløs:

– Jeg trives veldig godt på feltet med trenerteamet. Alle sammen er imøtekommende, åpne og inkluderende. Det gir en mulighet til å by på seg selv, tilføyer han.

2023-sesongen ble jo meget vellykket, med god sportslig utvikling og en solid tabellplassering som nyopprykket lag. Paula har klokkertro på at de skal klare å ta nye steg i år.

– Det er en herlig gjeng med mennesker og det er mange kvaliteter i troppen. De fleste har ett års erfaring fra OBOS-spill i 2023, og den erfaringen er verdifull å ta med seg inn i årets sesong. Samtidig skal vi fortsette å være ydmyke og jobbe knallhardt sammen for å utvikle oss i riktig retning gjennom 2024, sier han.

Én ting er spillernes utvikling, en annen ting er trenerapparatets fremskritt. Paula forventer mye av seg selv og folkene rundt.

– Jeg ønsker selvsagt å bli dyktigere til å jobbe sammen med spillerne og innad i trenerteamet slik at vi kan videreutvikle spillerne våre. På den måten kommer laget til å ta nye steg, mener han.

Så er det jo slik at han har et liv utenfor Melløs også, selv om store deler av tiden tilbringes på treningsfeltet. På hjemmebane er det full fart med familien.

– Det finnes faktisk viktigere ting i livet enn fotballen, og det er familien min. Jeg bor i Sarpsborg med kona mi Maryana og vi har mange familiemedlemmer i Sarpsborg- og Fredrikstad-området. Mye av tiden min går til familien, og ellers liker jeg å trene på studio og spille padel på Interpadel Sarpsborg, avrunder han med et smil.

STØRRE ROLLE: MFKs assistenttrener Rocky Paula har blitt ansatt i en hundre prosent stilling.