Poengdeling på Toten

(Raufoss-Moss FK 1-1) En kamp hvor lagene dominerte hver sin omgang, endte i poengdeling søndag ettermiddag.

Kællane tok tak i kampen fra første stund, og hadde en rekke dødballer allerede de første minuttene av kampen. Et godt press betalte seg etter 17 spilte minutter. Kaya Makosso sendte en lang ball inn i rommet bak hjemmelagets forsvar, og Braga var frempå. Braga kom først på ballen, og passerte hjemmelagets målvakt, før han satte ballen enkelt i det åpne buret. 0-1 til Moss.

Kællane hadde god kontroll gjennom resten av første omgang, og skapte flere gode sjanser. Kællane hadde også god kontroll bakover, og hjemmelaget skapte tilnærmet ingenting i løpet av de første 45 minuttene.

Stillingen sto seg dermed 0-1 til pause, og MFK gikk til hvilen med en fullt fortjent ledelse.

2. omgang ble så sparket  i gang, og Kællane fortsatte i samme tempo. Bare 3 minutter etter hvilen svingte Ian Hoffman inn et innlegg. Ingen av spillerne i boksen nådde ballen, men innlegget strøk likevel bakre stolpe på veien, og utspill for hjemmelaget.

53 spilte minutter og hjemmelaget fikk et hjørnespark. Mossekeeper Mathias Eriksen Ranmark var uheldig med timingen, og bommet i feltet. En Raufoss-spiller fikk hodet på ballen, men traff heldigvis stolpen, og en MFK-spiller fikk klarert ballen vekk.

10 minutter senere var det MFK som fikk et hjørnespark. Den ble flikket videre fra første stolpe av Marius Andresen, som traff stolpen. Dessverre fikk Raufoss klarert, og stillingen sto seg fortsatt 0-1.

Det gikk dessverre bare et par minutter, så kom Raufoss fremover. Det endte med et innlegg som gikk 45 grader ut i MFK sitt straffefelt. Der sto Markus Johnsgaard helt alene, og kunne enkelt sette inn kampens andre scoring, og 1-1.

Det var flere gode sjanser utover siste del av omgangen, men ingen av lagene evnet å få ballen i mål. Dermed endte kampen 1-1.

Nysigneringene Lucas Kubr og Bo Åsulv Hegland fikk for øvrig hvert sitt innhopp i sluttminuttene og fikk dermed sine debuter i MFK-drakta.

Se kampfakta her.

Nå venter en helgs hvile for de fleste av gutta, ettersom det er landslagspause.

Neste kamp er den 17. september, da er det Skeid som kommer til Melløs. Vi ser frem til da, og håper å se deg på kamp!