MFK sikret tre poeng foran fullsatt Melløs

(Moss-Skeid 3-0) Klubben inviterte til fotballfest og mossefolket skapte en fantastisk ramme rundt kampen. På banen ble det også suksess, hvor Kællane vartet opp med tre scoringer og sikret seg full poengpott.

Det ble en fantastisk ettermiddag på Melløs stadion med nesten 2800 publikummere. Folkets kamp 2023 ble akkurat som klubben drømte om. Privatpersoner og lokale bedrifter bidro med et bestemt beløp pr. tilskuer og summen ble til slutt 273,- noe som er veldig bra.

I oppgjøret mellom Moss og Skeid var det hjemmelaget som trillet mest ball, og Claudio Braga, Marius Andresen og Sebastian Pedersen sørget med hver sin scoring for 3 nye poeng i OBOS-ligaen.

– Hele byen stilte opp og gutta leverte en meget bra prestasjon på banen. En fortjent seier i strålende solskinn, sa hovedtrener Thomas Myhre etter kampen.

En annen kar som var strålende fornøyd var målscorer Marius Andresen.

– Det var utrolig gøy i dag. Enorm jubel hele veien og det hjalp oss i kampen. Jeg følte vi hadde kontroll i store deler av matchen, Nå er vi superklare for neste kamp (borte mot Start neste helg), sa han med et smil.

MFK står nå med 30 poeng på tabellen i OBOS-ligaen, men det er superjevnt. Det er kun 4 poeng opp til opprykkskvalifisering og like mange poeng ned til nedrykkskvalifisering. Ingen tvil om at det er noen spennende uker i vente!

Til slutt: Tusen takk til alle som tok turen til Melløs og skapte en utrolig fin ramme rundt Folkets kamp 2023!