unggutta

Lokale talenter signerer proffkontrakt med Moss FK

Fire lokale talenter signerer sin første profesjonelle avtale med MFK.

Elias Myrhaug Bachke (19), Harald Linnebo Race (18), Sander Leonard Martinsen-Wold (17) og Oliver Kjeilen Stavdal (17) har signert sin første profesjonelle kontrakt med klubben.

- Det er en naturlig konsekvens av at de er integrert i vår kultur og er vår fremtid. De har gjort seg fortjent til en profesjonell avtale ut fra den progresjonen og utviklingen de har hatt på A-laget den siste tiden, og vi har stor tro på de i fremtiden, sier hovedtrener Thomas Myhre.

Elias Myrhaug Bachke kom til Moss Fotballklubb fra Ekholt Ballklubb i 2018 og har tatt store steg de siste årene. Harald er opprinnelig Sprint Jeløy-gutt, og har etter et lite opphold i Stabæk vendt hjem igjen til Moss. Harald har også fått sine første minutter med flagget på brystet for Norges U18-landslag denne våren.

- Jeg trives veldig godt i Moss. Det samholdet og den gode kulturen som alle lagkamerater, trenere og støtteapparat er med på å skape gjør at jeg gleder meg til å komme på trening hver dag. Det samholdet vi har i gruppa kan ta oss veldig langt, og jeg gleder meg til å komme tilbake fra skade, sier Harald Linnebo Race.

Oliver Kjeilen Stavdal er Kambo-gutt, og ble hentet opp i A-stallen i 2022. Det samme gjorde Sander Leonard Martinsen-Wold, som opprinnelig er fra Vestby og har spilt sine yngre år i HSV.

- Det er hyggelig å se at innsatsen man legger ned blir lagt merke til. Nå er det bare å kjempe på videre og gjøre seg fortjent til flere minutter på A-laget, sier Sander Leonard Martinsen-Wold.

Vi gratulerer både gutta og moderklubbene, og ser frem til å følge deres utvikling de neste årene!