Knepent tap mot KFUM

(Moss FK-KFUM 0-1) Jonas Lange Hjort sin scoring ble kampens eneste og gjestene fra Oslo fikk dermed med seg alle poengene hjem til hovedstaden.

"Kællane" var farlig frempå ved flere anledninger, og hadde noen store muligheter, men evnet ikke å sette ballen i mål. KFUM var heller ikke ufarlige gjennom omgangen, men det sto 0-0 halvveis.

KFUM åpnet andreomgangen best. Etter kun et par minutter var KFUM farlig frempå, men en klarering av Hussein på strek sørget for at "Kællane" unngikk et tidlig baklengsmål.

Jonas Lange Hjort fant nettmaskene i det 61. spilleminutt og ga gjestene et godt utgangspunkt for resten av matchen. Moss presset på mot slutten, men det ble ingen flere scoringer på Melløs.

– Dette var tungt og kjedelig. Det var en jevnspilt kamp og i dag var det KFUM som trakk det lengste strået. Sånn er det noen ganger, sa Alexander Håpnes etter kampen.

– Men vi kommer sterkere tilbake, tilføyet han.

Heldigvis er det ny kamp allerede til helgen, så ingen tid å miste her. Allerede i morgen rettes fokuset mot Sandnes Ulf, og ny kamp på søndag.

En ekstra gratulasjon til Oliver Kjeilen Stavdal (tidligere Kambo) med sin debut for A-laget fra start i OBOS-ligaen. Den lokale unggutten tok plass på midtbanen for en suspendert Kaya Makosso, og viste seg tilliten verdig.

Gratulerer også til Nikolai Kase Berg (tidligere Sprint), som fikk sin debut da han kom inn med 5 minutter igjen å spille.

IMG_1146.jpg
Nikolai Kase-Berg fikk sitt første innhopp i OBOS-ligaen, mens Oliver Stavdal fikk sin første kamp fra start.

Publisert: 09.08.2023
Skrevet av: Simen Lillevik Berntsen og Joakim Bekkåsen