Jacob Berg (23) er ansatt som utviklingsansvarlig på heltid: – Dette har lenge vært en drøm!

Jacob Berg har fram til nå hatt et engasjement i Moss Fotballklubb, men nå trer han inn i en fast stilling. – Det å få fotballen som jobb på heltid har lenge vært en drøm!

Det sier 23-åringen, som opprinnelig er fra Råde. Til tross for sin unge alder har han skaffet seg solid fotballerfaring og har en mentalitet som passer perfekt i fotballmiljøet.

Han har hatt en super sesong på Melløs og ser nå fram til å jobbe videre med alle prosjekter som er igangsatt.

– For meg har det vært viktig å bli kjent med menneskene i og rundt klubben, og danne relasjoner internt og ut mot de andre samarbeidsklubbene. Vi har fått bysamarbeidet opp å gå, og signert samarbeidsavtaler med alle de lokale klubbene i Moss. Vi har også gjort oss noen erfaringer generelt, og føler oss bedre rustet når vi setter i gang i januar, enn det vi var i fjor, forteller Berg.

– Jeg føler at klubben er klar for å ta et nytt steg. Det vises tydelig på ansettelsene som nå gjøres - både i administrasjonen og på sport. Vi har et prosjekt som vi gleder oss til å videreutvikle i 2024, der utviklingsavdelingens hovedmål selvsagt er å få flere lokale spillere opp på A-laget. I 2023 har vi skrevet profesjonell kontrakt med fire lokale unggutter, og tre av dem har fått sine offisielle debuter i OBOS-ligaen. Oliver Kjeilen Stavdal har spilt litt over 300 minutter for A-laget i serie og cup. Nå er det opp til oss i utviklingsavdelingen å utdanne flere spillere som skal bli klare til å ta steget, fortsetter han.

Jacob Berg har hatt trener- og lederroller i flere klubber tidligere og er fortsatt en Råde-gutt, men han legger ikke skjul på at han føler seg som en "mossekæll".

– Det tok ikke mange dagene før jeg følte meg som en mossing, for jeg ble dratt rett inn i fellesskapet. Det er så mange som bryr seg her og klubbfølelsen på MFK-Brakka er helt unik. Det er så mange folk som er villige til å gjøre en innsats for Moss FK. Dette skal vi få til sammen, avrunder 23-åringen.