- Helt rått når kællane spiller skjorta av motstanderne

Moss Fotballklubb har for alvor rullet seg godt inn i OBOS-ligaen. Nå hyller flere sponsorer laget og de liker godt å være med på den spennende reisen.

Denne uken møtte flere av MFK-profilene "sjefene" ved to av byens bilbutikker for en hyggelig bilprat og for å gi en stor takk for samarbeidet så langt.

- Vi er veldig takknemlig for det dere bidrar med, sier Henrik Gjesdal og gir et stort smil i retning Ulf Petter Pedersen som er Space manager ved Polestar Moss og Bilbutikk 1.

- Det varmer at dere og folk bryr seg, fortsetter Sebastian Pedersen.

Polestar Moss og Bilbutikk 1 er en av bilforhandlerne som velvillig ruller frem flere av sine nyeste biler når kællane skal på bortekamper. På kontoret til manageren henger lagbildet av opprykkslaget 2022 tett inn til arbeidspulten. Mosseskjerfet pryder noen meter unna. Nede er en sofa innkjøpt i fargen gul.

- MFK-sofaen det, kvitterer Ulf Petter, før han lar latteren runge i lokalet.

Guttedrøm

MFK-feberen herjer på Polestar Moss og de er en av samarbeidspartnerne som for alvor tar en for laget i byen.

- Det handler om å gjøre hverandre gode. Derfor er vi med på dette, forteller han.

Før han fortsetter.

- Jeg tar av meg hatten for det dere har fått til nå. Dere spiller jo skjorta av motstanderne til tider. Det er helt rått. Jeg er en stolt mossing som lar meg imponere stort av hva dere får til som lag, sier Ulf og nikker anerkjenndende til Henrik Gjesdal og Sebastian Pedersen.

MFK-spillerne takker så mye og lar seg imponere selv over givergleden til Ulf og hans team på Polestar Moss og Bilbutikk 1. Ved flere anledninger ruller bilene hans til bortekamper for å holde kostandene nede for MFK-teamet. Guttene føler seg privilgerte som får lov til å bruke de fine bilene på tur.

- For oss er det ikke hverdags med at vi får tilgang til slike luksusbiler. Det er jo veldig stas og på en måte en slags guttedrøm som går i oppfyllelse, erkjenner Gjesdal.

Pedersen på sin side setter stor pris på den gode plassen når mange mil skal knekkes på borteturer. Turen til Sogndal var en av tre tøffe bortekamper på ei uke hvor bilene ble brukt.

- Det hjelper at det ikke er så trangt i baksetet da, smiler Pedersen lurt.

Gode ambassadører

Spillerne er enige om viktigheten av at en næringsaktør som Polestar Moss går foran slik de gjør med sine biler.

- Det er svært gledelig og se at næringslivet engasjerer seg slikt, sier Gjesdal.

- Takk for det, men dere er virkelig noen gode ambassadører så derfor er nok gleden på vår side også, sier Polestar-sjefen.

Han oppfordrer nå andre aktører i næringslivet i Moss til å bli med for og ta en for laget i byen.

- Jeg oppforderer alle til å bli med i målklubben eller bidra med noe som kan løfte Moss Fotballklubb frem. Dette gjelder privatpersoner eller næringslivet. Sammen er vi best.

Sterk lagmoral

20230629_115947.jpg

En presis langpasning unna er stemningen like god. Toyota Moss med salgssjef Terje Sunnvoll i spissen synes det er svært trivelig at kaptein Kristian Strande, Noah Alexandersson og Alexander Håpnes tar seg god tid til å snakke med han denne formiddagen.

Han skryter uhemmet av kællane som har tatt plass rett foran han i stolene.

- Dere er jo rett og slett "drita" gode. For en lagmoral dere viser ute på banen. Nei, dette hadde jeg ikke trodd. Jeg er rett og slett veldig imponert. Fotballen dere spiller om dagen er veldig fasinerende og dere viser et svært godt samhold, skryter Sunnvoll.

Kællane nikker ydmykt og takker for fine ord. Sunnvoll forteller at hjertet hans banker for fotball og derfor vil også han og hans team på Toyota Moss bli med på den spennende MFK-reisen.

- Det gir en ekstra god følelse av å ha folk rundt oss som støtter oss slik, erkjenner kaptein Kristian Strande overfor den blide salgssjefen inne på Toyota. Før han fortsetter:

- Det er veldig hyggelig at folket i byen bryr seg slikt og engasjerer seg.

Skape noe sammen

Den tøffe bortematchen mot Sogndal var en tøff tur for gjengen i gult og svart. Toyota stilte velvillig opp med trygge og gode biler.

- Det var til tross for tap en fin tur med bilene og det var sosialt for oss. Men det ble litt tøffere når vi skulle hjem, skyter Noah Alexandersson inn.

De innså da viktigheten av å ha gode samarbeidspartnere som stiller opp med det de kan.

- Vi er på en måte avhengig av å ha gode biler da, sier Alexander Håpnes og sender en stor takk til salgssjefen hos Toyota Moss.

20230629_120159 (1).jpg

Sunnvoll mener kællane er gode ambassadører for sitt merke og er stolt av å kunne gi noe til klubben han er glad i, til tross for at Sprint Jeløy også er en klubb hjertet banker godt for.

- Jeg synes Moss Fotballklubb har fått til mye bra. Fotball er kultur og vi ønsker å bli med på dette. Fotball betyr veldig mye for folk og dette er en felles kultur. Om vi kan være med å løfte dere frem er det svært hyggelig. Vi på Toyota Moss er stolte av å kunne bidra på en slik måte, utdyper Sunnvoll overfor trioen.

Flere av spillerne har han også gitt gunstige avtaler med, på privat basis. Han sammenligner også hverdagen hos Toyota Moss med likheten med MFK. Det å bygge et team og han forteller også om viktigheten av å ha et godt team sammen. Alle er skjønt enige om at vi vinner ikke alene, men sammen i denne byen.

- Det er godt å vite at dere har tro på oss og heier oss frem, avslutter kaptein Strande med et stort smil, før guttene setter kursen tilbake til treningsfeltet for å gjøre sine siste forberedelser til kampen mot Mjøndalen.

Hva kan DU eller DIN BEDRIFT gjøre for at Moss FK skal være med i toppen av norsk toppfotball? Kan du eller dere, eller din bedrift, bidra med noe for å gjøre hverdagen til kællane enklere? Bli for eksempler med i målklubben. Slik gjør du det: https://xn--mlklubben-52a.no/