Håpnes har forlenget kontrakten med MFK

Alexander Håpnes (22) har gitt jernet og blødd for MFK-drakta i to sesonger, og han er ikke i nærheten av ferdig. Nå har den blide og arbeidsomme midtbanespilleren forlenget kontrakten med to nye år.

– Jeg trives veldig godt her i Moss og i MFK. I tillegg synes jeg det er spennende det vi holder på med og har stor tro på dette, sier Håpnes.

Han kom til Moss fra Kongsvinger før 2022-sesongen og har i løpet av to sesonger spilt hele 53 matcher. Det er ingen tvil om at han har funnet seg godt til rette på Melløs.

– De første årene har vært veldig fine. Til tross for den korte tiden, har det vært noen veldig fine øyeblikk. Opprykket til OBOS-ligaen og at vi holdt oss i fjor var veldig kult å være med på, forteller han.

Den kommende tiden forventer han at laget og han selv tar nye steg. For denne 22-åringen er ivrig etter å oppnå mer suksess med Kællane.

– Målet er å stabilisere oss i toppfotballen - enten i OBOS-ligaen eller i Eliteserien. Jeg skal i alle fall gjøre alt jeg kan for at vi lykkes med målene våre, understreker han og tilføyer spøkefullt:

– Mitt personlige må være å bli toppscorer, flirer han.

Håpnes står nemlig med én scoring i MFK-trøya, men det er samtidig en av de scoringene man husker best. Den kom mot Hødd i fjor og Håpnes feiret det hele med å hoppe inn i armene til MFK-patriot Jan Erik Syverud.

– Jeg har blitt en mossekæll. Ingen tvil, avrunder midtbanespilleren.

Nå ser vi fram til flere nye år med Alexander Håpnes på laget!