Gatelaget imponerte stort i miniturnering i Sarpsborg

Moss Fotballklubbs gatelag ble invitert til miniturnering i Sarpsborg, hvor det ventet kamper mot Sarpsborg og Stabæk. Det gikk meget bra for mossingene.

Det ble to kamper på 25 minutter hver, altså litt kortere enn seriekampene. Men det ble god trening for alle og i tillegg to fantastiske resultater for MFKs gatelag. Hovedtrener Thomas Klaussen oppsummerer turneringen på følgende måte:

– Vi hadde vår første kamp mot Sarpsborg, som er en ny tilvekst i gatelagsfamilien. Kampen ble et godt eksempel på at dersom man jobber strukturert med ting i treningshverdagen over tid, så gir det gode resultater i kamp. God struktur ga oss mange muligheter i angrep og veldig få trusler imot på den defensive biten. Vi vant 5-0 hvor vi faktisk var litt ineffektive, men spilte fantastisk fotball. Det var gøy å spille kamp mot Sarpsborg og som jeg sa til flere av spillerne deres etter kampen, er at ting tar litt tid. Men viktigheten av en god treningshverdag er vi et godt eksempel på. Så de må bare stå på videre og så får vi sikkert mange fine lokaloppgjør fremover,  sier Klaussen og fortsetter:

– Den andre kampen var mot et av de mest rutinerte lagene, nemlig Stabæk. Åpningen på kampen ble en stillingskrig mellom lagene, der begge spilte mange pasninger, men var litt redde for å ta de store sjansene. Fokuset vårt var å være tolmodige og tro mot vårt eget spill. Utover omgangen spilte vi ut Stabæk med fine pasningskombinasjoner på både ett og to touch. De gikk litt opp i limingen, mens vi holdt vår struktur ut kampen. Det resulterte i at vi vant 5-1 mot en meget god motstander, oppsummerer Klaussen.

Det er ingen tvil om at denne gjengen har noe veldig spennende på gang.

– Vi skal bruke resultatene som en bekreftelse på at vi jobber på en god måte. Men det aller viktigste er at vi skal bruke det som en motivasjon til å bli enda bedre fremover, avrunder hovedtreneren.