Erland Johnsen blir markedsansvarlig i Moss FK

Erland Johnsen har en lang proffkarriere bak seg og kjenner byen meget godt. Nå skal mossingen styre markedsavdelingen i MFK.

Søndag ettermiddag avrundet Kællane sesongen med en knallsterk 2-1-seier borte mot Kongsvinger, og sikret dermed plassen i OBOS-ligaen. Det blir med andre ord noen spennende måneder med forberedelser til ny sesong, og Erland Johnsen ser fram til å ta fatt på jobben.

– Jeg gleder meg enormt. Jeg er stolt og ydmyk over å ha fått denne muligheten, og er veldig fornøyd med å være tilbake i Moss FK, sier Johnsen med et smil.

Fotballfortiden til Erland Johnsen kjenner de fleste til, men det kan for ordens skyld være greit å nevne noe av det han har oppnådd gjennom sinn proffkarriere. På 90-tallet briljerte forsvarsbautaen for Chelsea i engelske Premier League og ble i 94/95-sesongen kåret til årets spiller i klubben.

Johnsen var også innom Bayern München tidlig i karrieren og spilte mange kamper i eliteserien for Moss FK, Rosenborg og Strømsgodset. Etter at skoene ble lagt på hylla har han hatt flere trenerroller på ulike nivåer i norsk fotball, blant annet som landslagstrener for både Erling Braut Haaland og Martin Ødegaard.

Så det er ingen tvil om at det er en erfaren fotballmann som kommer inn dørene på stadion.

– Jeg har jo hatt alle mulige jobber i fotballen og denne jobben passer meg nå perfekt. Jeg ser at det har blitt gjort en enorm dugnadsjobb på marked i MFK i mange år og dette ønsker jeg å jobbe videre med. Melløs er nok den største møteplassen for folk i Moss og omegn, og vi i klubben skal bidra til å skape business for samarbeidspartnerne våre, sier han med et smil.

– Vi har mange spennende planer for tiden som kommer. Det kommer til å bli mange aktiviteter og møteplasser for samarbeidspartnerne våre, tilføyer han.

I tillegg til markedsjobben i Moss Fotballklubb, skal Erland Johnsen også overta hovedansvaret for juniorlaget.