Denne trioen skal lede G15 i 2024-sesongen

Bjørn Erik Carlsen, André Waglen og Thomas Eklund er trioen som skal ta G15-laget til nye høyder kommende sesong.

Det er full fart på Melløs i disse dager. Trenerkabalen legges på de ulike årstrinnene og det er ingen tvil om at MFK er i rute. G15-laget har fått trenerteamet på plass og forberedelsene for kommende sesong er godt i gang.

– Jeg er veldig fornøyd med teamet vi har blitt på G15. Vi er en trio som tenker likt, sier hovedtrener Bjørn Erik Carlsen, som har fått med seg André Waglen som assistenttrener og Thomas Eklund som hjelpetrener.

– Vi skal bidra til å skape gode opplevelser for laget og enkeltindividene. Her skal fremtidens A-lagsspillere formes og det er ingen tvil om at vi har mange spennende typer her, tilføyer han.

G15 er det yngste laget som inngår i utviklingsavdelingen i MFK, et konsept som skal bidra til å styrke tilbudet for de eldste årgangene. Yngres avdeling består av lagene fra 6 til 14 år.

Bjørn Erik Carlsen har vært i klubben i mange år og har sans for utviklingen som skjer.

– Jeg har stor tro på dette. Det skjer mye positivt fra topp og nedover, og vi har trenere på A-laget som er villige til å ta opp unggutta i klubben. Det er kortere avstand mellom lagene i MFK nå og jeg føler at alle blir mer sett. Det lover godt for 2024, sier han med et smil.

G15 skal spille lokal serie neste år og satser på å kvalifisere seg til interkrets i 2025.

Utviklingsansvarlig Jacob Berg er ikke akkurat bekymret for 15-åringenes treningsarena i året som kommer. Han vet hva disse trenerne representerer.

– Jeg er veldig glad for at vi har fått på plass en så dyktig trio for å videreutvikle våre 15-åringer. Et dyktig team med sterk faglig kompetanse, og som utfyller hverandre på en god måte, skryter han.