Denne duoen skal bidra til å skape "morgendagens helter"

Du har sikkert sett dem på treningsfeltet en rekke ganger allerede, så da er det på høy tid å faktisk introdusere dem: Årets trenerutviklere i yngres avdeling er Torger Willadssen og Arne Haraldstad.

Er det to som er opptatt av utvikling, er det denne duoen - både på det sportslige og menneskelige plan. For skal man skape utvikling, er det viktig med gode tilbakemeldinger og ikke minst mestring.

Torger og Arne har allerede gått inn i rollene som trenerutviklere for G14 og nedover. Alle lag utenom utviklingsavdelingen, med andre ord. Og det er ingen tvil om at de er superklare for jobben som venter i 2024.

– Vi har jo begge vært i klubben i noen år og ser absolutt resultater. Det er en bra gjeng her og vi gleder oss til fortsettelsen, sier Haraldstad.

De to trenerutviklerne setter også store krav til sin egen rolle de neste månedene.

– Vi forventer utvikling, ja. Vi har ikke fokus på resultater i det hele tatt og håper at samtlige mødre og fedre spør barnet sitt om de har hatt det gøy og fått til ting de har øvd på i kampene, fremfor sluttproduktet av hvordan det gikk, sier Willadssen, som legger til at dette ikke er helt uvanlig i barnefotballen:

– De aller fleste stiller spørsmålet om hvordan det gikk, og det er slik vi jobber med på grasrottrenerkursene våre og som vi informerer alle trenere om. Vi må fokusere på å skape fotballspillere og det handler om en totalforståelse om hvordan spillet er, presiserer han.

Haraldstad er naturligvis enig og har som mål å jobbe videre med å styrke samholdet blant trenerne i yngres avdeling.

– Det vi først og fremst jobber med er samholdet i klubben og at det er en rød tråd i alle lagene. Vi skal bli kjent med hverandre og derfor kjører vi trenerforum hvor vi samler alle trenerne i lagene. Vi skal jobbe med de samme verdiene og mot de samme målene, avrunder han.

Vi ønsker trenerutviklerne lykke til i 2024!