De nye MFK Care-handlenettene flyr unna!

MFK Care har satt i gang et helt nytt prosjekt, nemlig salg av handlenett. Overskuddet er øremerket gatelaget og andre gode formål i samfunnet som de ønsker å iverksette. Flere titalls handlenett er allerede solgt - til tross for at produktet ikke ble lansert før i dag.

– Det er utrolig hyggelig. Denne artikkelen er selve lanseringen av prosjektet vårt, men det er mange som allerede har kjøpt på MFK-Brakka. Det er tydelig at MFK Care betyr mye for mange, forteller Ellen Sibbern, som primært jobber med regnskap i Moss Fotballklubb.

Prosjektet med handlenettene er noe hun har satt i gang av ren lidenskap.

– Det er en kombinasjon av jobben jeg har og erfaringen min. Vi i Moss Fotballklubb vil nå ut til flere og ta større samfunnsansvar. Hele overskuddet skal gå uavkortet til gatelaget vårt og  andre gode formål i byen, forteller hun.

Hvilke formål og organisasjoner det er snakk om, er ikke spikret ennå. Men dette er noe som Ellen bruker tid på i disse dager, slik at det blir gode, konkrete samarbeid med enkelte aktører i fremtiden.

Selve handlenettene har også sin egen historie, for de er ikke produsert hvor som helst. Produktet er laget av 100 prosent resirkulert bomull, og er designet og produsert av Bokhari. Bokhari er en sosial entreprenør som gjennom sitt arbeid sikrer trygge og anstendige arbeidsplasser til 450 kvinner og menn, og skolegang for nærmere 1000 jenter og gutter  på LAME-skolen i Pakistan.

Moss FK og MFK Care er stolt av prosjektet og håper at dere vil være med. Selve nettet koster 149,- og kan kjøpes på MFK-Brakka. Dersom man ønsker å bestille i forkant og hente på Brakka, kan man sende en e-post til [email protected] eller vippse på #635845.

Tusen takk!

HANDLENETTENE BLIR UNNA!