Christian Ausland er ansatt som daglig leder i Moss FK

Christian Ausland har gitt jernet som midlertidig daglig leder i Moss Fotballklubb de siste månedene og har nå fått fast ansettelse.

– Det er en kjempespennende utfordring og det gir meg en muligheten til å gi noe tilbake til klubben som ga meg så mye i oppveksten, forteller Ausland.

I løpet av månedene på Melløs har det blitt lange dager med mye hard jobbing, men det er ingen tvil om at det har gitt resultater - både i yngres og på seniornivå. Ausland og resten av klubben har utvilsomt noe på gang.

– Der er mye spennende som skjer på MFK-Brakka om dagen. Det jobbes med å få på plass en administrasjon som kan jobbe målrettet over tid. Det har kommet inn mange nye og dyktige mennesker i yngres-styret, og i tillegg har vi satt i gang en utviklingsavdeling hvor hele teamet som skal lede og trene allerede er i gang, sier han og fortsetter:

– Vi føler at vi har noe på gang i klubben. Vi har fire lokale unggutter som er en del av A-stallen og som banker på døra. Vi har totalt 18 spillere på kontrakt på A-laget, noe som skaper kontinuitet. Vi har et knallsterkt trenerapparat som jobber iherdig med forberedelsene til kommende sesong. I tillegg er vi veldig glad for å ha fått på plass Erland Johnsen som markedssjef og juniortrener. Det er med andre ord en spennende tid vi går inn i, avrunder Ausland.

Følg med på sosiale medier og hjemmesiden vår i tiden som kommer, for det er flere gladsaker på gang!