Blødde for drakta og tok alle tre poengene mot Ranheim

(Moss FK-Ranheim 2-1) Kællane ga jernet og kjempet iherdig i mandagens hjemmekamp i OBOS-ligaen. Det resulterte i tidenes første seier over Ranheim.

Marius Andresen scoret kampens første mål rett før pause og Thomas Klemetsen Jakobsen doblet et drøyt kvarter før kampslutt. Ranheim lyktes med å redusere, men det ble aldri noen utligning. Dermed ble alle poengene igjen på Melløs. Til tross for at det var gjestene fra Trøndelag som trillet mest ball gjennom nesten 100 minutter på Melløs-matta.

– Vi var ekstremt gode defensivt, men vi skulle gjerne hatt ballen lenger i laget, for vi var litt slurvete med den. Men vi kom oss litt opp i 2. omgang, selv om det stort sett var kontringene vi skapte sjanser på. Det ble en sliteseier i en kamp hvor vi ikke tok "stilkarakterene", men poengene, sa hovedtrener Thomas Myhre med et smil etter matchen.

– Vi har mye å gå på spillemessig, spesielt offensivt, så vi må terpe mer. Vi må bli enda mer kreative og bedre med ball mot etablert forsvar. Der er vi litt for slurvete, tilføyet han.

GODT OPPMØTE: Over 1400 personer var på plass på Melløs mandag kveld.

Men totalt sett ble mandagens opptreden en herlig opplevelse for mossingene, som har god grunn til å være fornøyde. I skrivende stund ligger MFK på 3. plass på tabellen med 6 poeng etter 3 serierunder, noe som er sterkt. Hyggelig var det også at over 1400 personer tok turen til Melløs for å overvære en ny match en sen mandagskveld.

Neste kamp er mot Sogndal på lørdag - et lag som er ubeseiret på de 3 første matchene i OBOS-ligaen. Det blir en krevende oppgave, men Kællane er klare for å gi jernet.

JUBEL: Marius Andresen scoret MFKs første mål.