– Viktig å få en postitiv opplevelse før høstsesongen!

Lørdag er det én uke til det braker løs i OBOS-ligaen igjen, men først er det duket for treningskamp mot Fredrikstad på bortebane. – Vi ønsker å få en god følelse og en god prestasjon, og flesteparten av spillerne i stallen skal få prøve seg, sier hovedtrener Thomas Myhre.

"Kællane" har hatt en god treningsuke og den skal nå toppes med treningskamp i nabobyen. Sist lagene møttes var i serien 16. april, en kamp som endte 1-1 på Fredrikstad stadion. Selv om det ikke deles ut poeng denne lørdagen, er det ingen tvil om at det kommer til å bli en interessant og spennende match.

Fredrikstad ligger på 2. plass på tabellen og jager opprykk til Eliteserien, og MFK ligger på en sterk 7. plass - kun ett poeng bak opprykkskvalifisering.

Begge lagene vil naturligvis ha en god opplevelse før alvoret starter neste helg.

– Det er ingen tvil om at det kommer til å bli en tøff treningskamp, sier MFK-stopper Kristian Strande.

– Det er viktig for oss å få positiv opplevelse før høstsesongen. Vårsesongen var god, men det er nå historie. Vi må se framover og det kommer tøffe matcher på løpende bånd. En kamp mot Fredrikstad passer veldig fint nå, fortsetter han.

Hovedtrener Thomas Myhre understreker at lørdagens oppgjør ikke er en tilfeldighet. Denne treningsmatchen ble booket for lenge siden.

– Det ble avtalt tidlig i vårsesongen. Det var et ønske fra begge parter og denne gangen ble kampen satt opp på Fredrikstad stadion. Kanskje vi kan gjøre noe lignende etter ferien neste år på Melløs, sier han.

Kampstart er 15:00 lørdag 29. juli. Billetter kan kjøpes her.

Publisert: 28.07.2023, oppdatert: 09.04.2024
Skrevet av: Joakim Bekkåsen