– Varmer mitt hjerte!

Rett fra flyet fra snødekte Gardermoen til solfylte Marbellas grønne gress. Her er Moss Fotballklubb i gang med forberedelsene til Obos-ligaen for alvor.

I 20 graders sol er stemningen på topp i Puerto Banus.

– Helt fantastisk. Veldig deilig å slippe all snøen. Det blir ikke bedre enn dette, sier Sebastian Pedersen og setter foten ned på det grønne gresset med det største smilet han har å by på.

Torsdag står eliteserielaget Odd på motsatt side. Andre kamp går mot Viking neste tirsdag. Motstanderne er håndplukket for å gi de gule og svarte tøffest mulig motstand i oppkjøringen.

– Det er god matching for oss. Vi får sett hvor lista ligger. Vi vil stadig utvikle oss, forteller Thomas Myhre.

GOD STEMNING: Kællane storkoser seg på treningsleir i Spania.

– Ikke redde

Alexander Håpnes er klar til å bidra.

– Det er en tøff motstander som venter.  Sånne matcher elsker vi. Vi skal tørre å være Moss, forteller han i solnedgangen etter en svært positiv treningsøkt.

– Vi skal ikke være redde for noe, nei, skyter Pedersen inn.

Et stort mål

For Henrik Gjesdal har treningsleiren i Spania vært et stort mål lenge.

– Det er veldig godt å være på plass. Denne treningsleiren har for meg vært et stort mål å rekke, erkjenner han.

Da skrekkskaden i ankelen rammet ham på verst mulig vis har han jobbet hardt for å kunne trå til ute på banen.

– Endelig kan jeg være med for fullt og da smiler jeg litt ekstra nå, innrømmer han.

Tidligere i formiddag kriblet det i magen hos samtlige MFK-kællar da flyet slo hjulene ned på bakken på den spanske solkysten.

– Hjertet ble varmere. Treningsleiren er en stor opptur for alle oss. Det kribler litt ekstra nå i bein og magen må jeg si.

Også Gjesdal gleder seg til å måle krefter mot Odd.

– Mot eliteserielaget får vi testet oss. Det gir oss gode referanser.  Vi skal spille vårt spill, medgir stopperkjempen.

For trenerteamet er det viktigste ikke resultat, men øvingen i ulike situasjoner.

– Så lenge man har drakten på så gir man alt, avslutter Gjesdal.

Kampen mot Odd kan du se på Moss Avis!

SPENNENDE DAGER: I løpet av de kommende dagene skal MFK i aksjon mot to eliteserielag.
Publisert: 13.02.2024, oppdatert: 09.04.2024
Skrevet av: Jeanette Jørgensen