Vant foran fullsatt Melløs på Folkets kamp

(Moss FK-Aalesund 1-0) Folkets kamp ble en braksuksess med nesten 3200 mennesker på tribunen og seier mot Aalesund. Nå ligger Kællane på 3. plass (!) i OBOS-ligaen.

Det var FanZone+ foran Melløs Stadion før oppgjøret, hvor det virkelig kokte av mennesker på de ulike aktivitetene. Selve kampen var utsolgt i forkant, noe som var utrolig stas. Klubben inviterte til fotballfest og det ble det virkelig, takket være alle fremmøtte.

Selve kampen ble også en skikkelig thriller. Sebastian Pedersen sin scoring i det 77. spilleminutt ble kampens eneste, noe som gjorde at hjemmelaget fikk med seg alle poengene i en ordentlig "slitekamp".

– Dette var utrolig deilig, for vi stanget litt i dag. Men vi karret til oss tre nye poeng, sa Pedersen med et stort smil etter kampen.

Han la heller ikke skjul på at den enorme støtten fra tribunen betydde mye.

– Det var helt nydelig. Det var varmt i dag, men det var enklere å legge inn de ekstra meterne med så mye støtte fra tribunen. Helt avgjørende, skrøt Pedersen.

En annen hyggelig ting var at Thomas Myhre ble kåret til "Månedens trener" i OBOS-ligaen, kåret arv OBOS og TV2.

Neste kamp er borte mot Vålerenga til søndag. Det blir en skikkelig toppkamp i OBOS-ligaen.

Styreleder Thorfinn Hansen og maskot Athena Soleng Haugen delte velvillig ut den gjeve prisen på vegne av OBOS og TV2!