Sikret seieren mot Start og spratt opp på 4. plass på tabellen

(Moss-Start 2-1) Kællane gjorde det veldig spennende i sluttminuttene, men klarte å ro en ny seier i land. Dermed spratt MFK opp på en meget sterk 4. plass på tabellen.

Vertene tok tidlig tak i matchen og styrte store deler av 1. omgang. De skapte en rekke sjanser og rett før hvilen løsnet det endelig. Ian Hoffmann satte inn 1-0 til stor jubel på Melløs. Dette ble også pauseresultatet.

Gjestene fra Kristiansand kom ut i hundre i 2. omgang og kjørte på de første fem minuttene, men deretter tok hjemmelaget over igjen. I det 56. minutt doblet Marius Andresen ledelsen til 2-0, og like etter burde vertene "punktert" kampen. De skapte noen store sjanser, men det ville seg ikke.

U Moss-Stabæk (3-3) 11.05.2024 16:00 Melløs stadion
S Raufoss-Moss (0-2) 16.05.2024 18:00 NAMMO stadion
S Moss-Start (2-1) 21.05.2024 19:00 Melløs stadion
OBOS-ligaen
TV 2 Play
S Mjøndalen-Moss (1-2) 27.05.2024 19:00 Consto Arena
S Moss-Aalesund (1-0) 01.06.2024 16:00 Melløs stadion

Isteden fikk Start straffespark i det 69. minutt og reduseringen var dermed et faktum.

Det ble en skikkelig thriller i sluttminuttene, men Kællane gjorde jobben og sikret seg en ny trepoenger i OBOS-ligaen.

– Jeg er selvsagt fornøyd med tre poeng og fornøyd med cirka 70 minutter av matchen. Vi skapte såpass mange sjanser før reduseringen, så vi burde avgjort oppgjøret før det, sa hovedtrener Thomas Myhre kort tid etter kampslutt.

I skrivende stund ligger laget på en solid 4. plass på tabellen, en av de fire plassene som gir opprykkskvalifisering. Men det er enda tidlig i sesongen, så tabellen er ikke akkurat noe som Myhre bruker tid på nå.

– Det er så tett og jevnt at vi kun må ha fokus på neste kamp. Fotball er ferskvare og det er lenge til vi kan begynne å fokusere på tabellen, avrundet han med et smil.

Neste kamp er borte mot Mjøndalen mandag neste uke.

Ian Hoffmann og Marius Andresen scoret hvert sitt mål. Foto: Joakim Bekkåsen