Nå venter ny tøff motstander for Kællane

Lørdag formiddag setter MFK kursen mot LSK-hallen for å møte 2. divisjonslaget Grorud. Kællane er favoritter, men det kommer utvilsomt til å bli en knalltøff oppgave mot et lag som er i superform.

Grorud leder OBOS-cup og blir antagelig et lag å regne med i PostNord-ligaen (2. divisjon) i år. Men det er ikke bare Oslo-laget som har kommet inn i en god flyt. Moss FK står med to seire på to kamper i sesongoppkjøringen. Først ble Kjelsås senket (1-2), før en ny seier ble innkassert mot eliteserieklubben Sandefjord (2-3) forrige helg.

Hovedtrener Thomas Myhre er godt fornøyd med det som har blitt vist så langt, men understreker at det er mye arbeid som gjenstår før sesongstarten i april.

– Vi har fått en god start på oppkjøringen, hvor det har vært veldig mye positivt. Gutta er i den fysiske tilstanden som de skal være på dette tidspunktet, men det er fortsatt en del å gå på, sier han og oppsummerer de to kampene:

– Seieren mot Kjelsås følte jeg var fortjent, selv om det var et meget godt 2. divisjonslag vi møtte. Det var også fint at vi fikk brukt flere av unggutta i matchen. I kampen mot Sandefjord ble vi presset ordentlig de første minuttene og havnet under, men så fikk vi en god reaksjon i laget og snudde kampen. Det ble flotte scoringer og seier mot et eliteserielag, men vi ser ikke bare på resultatet. Det er viktig å se hvordan kampene og prestasjonene er, fortsetter han.

FORNØYD: Vetle Hellestø var som alltid i meget godt humør på treningsfeltet.

Myhre ser naturligvis fram til å få en ny test lørdag og ikke minst til det som skal skje i dagene etter. Da er det nemlig klart for årets treningsleir i Spania. Det blir et godt avbrekk fra kalde vinterdager i Moss og utfordrende baneforhold.

– Forhåpentlig tar vi et nytt steg i matchen mot Grorud, og så gleder vi oss til å dra bort fra 15 kuldegrader til varmere strøk og en treningsleir på 8 dager. Vi skal møte eliteserielagene Odd og Viking, og førstnevnte skal vi møte i en match som blir 3 x 45 minutter. Så da får vi godt med spilletid på alle spillerne våre. Vi gleder oss til 20 varmegrader og gress, smiler Myhre.

Kampstart mot Grorud er kl. 13:40 i LSK-hallen lørdag 10. februar. Avreise til Spania er starten av kommende uke.

Flere av oppkjøringens kamper sendes direkte hos Moss Avis!

SUPERMOTIVERT: Hovedtrener Thomas Myhre har fått mange gode svar så langt i oppkjøringen og ser nå fram til kamp mot Grorud og treningsleir i Spania kommende uke.