MFK-spiller på landslaget

Harald Linnebo Race forlater nå MFK-troppen og går rett inn i den norske landslagstroppen.

Sent i går ringte landslagssjefen for U19 og kalte inn mossegutten Harald Linnebo Race.

19-åringen setter seg derfor umiddelbart på flyet ned til Alicante. Race skal der spille to landskamper mot Spania for U19 landslaget.

-Dette var veldig morsomt. Det kom litt uventet på meg. Har ikke rukket å pakke og sov lite i natt, forteller en overlykkelig Race til MFK-medier.

Han skulle egentlig reist på hytta i vinterferien. Nå blir det mer fotball ved sydlige breddegrader.

Ut av troppen

Race går med det ut av troppen til Moss FK og er helt uaktuell mot eliteserielaget Viking

- Jeg har jo lyst å være med Moss FK videre på treningsleiren da, men dette er jo stort det også, forteller en smilende Harald.

- Gleder meg mest til å ta på landslagsdrakten og det er ekstra morsomt å være fra Moss nå, fortsetter han.  Det blir også to andre mossinger med i troppen til Norges U 19 landslag. Jarik Sundling og Aleksander Andresen har spilt seg inn.

Må omrokkere

Med Race ute må også MFK-trener Thomas Myhre omrokkere litt i oppsetningen mot eliteserielaget Viking.

- Det løser vi på best mulig måte. Jeg har planen klar. Veldig gledelig at Harald får muligheten igjen da, sier Myhre som nettopp har løpt ti runder rundt treningsbanen etter at kællane avsluttet sin økt.

– Det er en personlig opptur for Harald dette. Veldig gøy at han får sjansen og spesielt morsomt at han nå setter Moss Fotballklubb på kartet. Dette viser at det skjer mye positivt hos oss og at vi lykkes med utviklingen, sier en stolt Jacob Berg som er sjefen sjøl for utviklingen i klubben.

Ekstra gledelig er det at 19-åringen endelig er tilbake etter er langt skadeavbrekk. For det var nettopp på landslagssamling i fjor at det endte med et langt avbrekk. Noe som resulterte at 19-åringen nylig ble kampklar.

– Vi håper med det at de tar hensyn til hans skadehistorikk. Det har vært mye belastning her nede og det blir mye belastning. Håper de er fornuftige med tanke på belastningen, forklarer Berg.

Det er flere som må kombinere belastning mellom klubb og landslag. MFK skilter nå med tre som er tilknyttet landslag.

Saadiq Elmi, Aksel Potur og Harald Race utgjør trekløveret på den biten per i dag.

Vi ønsker Harald Linnebo Race masse lykke til med flagget på brystet og Moss FK  i hjertet!

Publisert: 18.02.2024, oppdatert: 09.04.2024
Skrevet av: Jeanette Jørgensen