noah

Knepent tap i Fredrikstad

(Fredrikstad-Moss 2-1) Leo Getz reduserte i sluttminuttene, men det endte til slutt med et knepent tap for "Kællane". Men det er mye positivt å ta med seg fra denne treningskampen.

MFK kjempet godt mot opprykksjagende FFK og viste absolutt at de er klare for høstsesongen. Hovedtrener Thomas Myhre er naturligvis ikke fornøyd med tap, men fikk se mye positivt fra sine egne spillere på Fredrikstad stadion lørdag ettermiddag.

– Det var en helt grei gjennomkjøring. Vi slapp inn to billige mål i 1. omgang og lå under med to mål til pause. Spillemessig var vi helt ok. I 2. omgang løftet vi oss med mange nye spillere på banen. Da synes jeg vi var det beste laget og vi fikk en redusering på slutten. Vi liker jo aldri å tape, spesielt ikke mot Fredrikstad. Men dette var en treningskamp og vi fikk en del svar, sa Myhre.

Neste kamp er borte mot Jerv neste helg - da er det duket for en ny match i OBOS-ligaen. Til den kampen er også nysignerte Thomas Klemetsen Jakobsen spilleklar, som også var på banen i lørdagens treningskamp.

Angrepsspilleren var i Moss i et halvannet år (2020-2021) og dro deretter til KFUM. Nå er han tilbake på Melløs i en permanent overgang.

– Jeg er veldig fornøyd med det. Jeg ønsket sterkt å komme tilbake til Moss og timingen er perfekt. Jeg har fulgt godt med på MFK det siste halvannet året og veldig imponert over det klubben har prestert, sier han.

Vi ønsker Thomas velkommen tilbake og ser fram til høstsesongen som sparkes i gang om en drøy uke!

Klemetsen.jpg
TILBAKE I MOSS: Thomas Klemetsen Jakobsen har signert overgangspapirene og er tilbake i mossedrakta.