MFKjubel

Knallsterk borteseier mot Sarpsborg 08

(Sarpsborg 08-Moss FK 1-4) Kællane vartet opp med en meget solid treningskamp lørdag ettermiddag og er fortsatt ubeseiret i sesongoppkjøringen.

Sarpsborg 08 stilte riktig nok med et blandet lag, men startet blant andre med den tidligere landslagsspilleren Stefan Johansen på banen. MFK gikk ut i hundre og etter 9 minutter var ledelsen et faktum. Ian Hoffmann vartet opp med et vakkert langskudd som havnet i krysset. Noen få minutter etter doblet Thomas Klemetsen Jakobsen til 0-2, før Eythor Bjørgolfsson pyntet på til 0-3.

Like før pause kom reduseringen fra hjemmelaget, og resultatet var dermed 1-3 halvveis.

Etter hvilen var det hjemmelaget som skapte flest sjanser, i en omgang som ble preget av en del bytter. Men nok en gang var det gjestene som var mest effektive foran mål. Rett før slutt punkterte Moss kampen. Aksel Potur lekte seg gjennom Sarpsborg 08-forsvaret og fant Sebastian Pedersen som sendte MFK opp til 1-4.

Eythor Bjørgolfsson fant nettmaskene i matchen mot Sarpsborg 08. FOTO: Joakim Bekkåsen

Hovedtrener Thomas Myhre tok selvsagt ikke av etter kampen, men la ikke skjul på at han var godt fornøyd med det mannskapet leverte i store deler av kampen.

– Det er fortsatt øving, men vi tar med oss et godt resultat. Det var mye som stemte i vår frispilling i 1. omgang. Vi kom rundt på sidene, skapte flere målsjanser og scoret tre fine mål.  Jeg er derimot ikke like fornøyd med reduseringsmålet hvor vi var litt naive. Men oppsummert en god 1. omgang, sier Myhre og fortsetter:

– 2.-omgangen ble rotete, spesielt de 25 første minuttene. Da var vi ikke nøyaktige nok i frispillingsfasen. Vi tok feil valg og spilte bort ballen for enkelt. Vi gjorde riktig nok en del bytter og fikk ikke helt flyt i vårt spill. Men så klarte vi etter hvert å verne mer om ballen og fikk til slutt en scoring med Sebastian som var veldig fin, sier han.

Henrik Gjesdal var endelig tilbake på banen for Moss etter et langt skadeopphold, men måtte av banen mot slutten av 1.-omgangen. Det skal vel å merke ikke være snakk om noe alvorlig.

Neste kamp for Moss FK er til torsdag, borte mot Mjøndalen.

Vi vil også rette en takk til alle mossingene som tok turen til Sarpsborg stadion lørdag ettermiddag. Totalt sett var det over 300 tilskuere på stadion og MFK-fansen hørte man godt! Det var moro!

Har du forresten husket å kjøpe sesongkort? Hvis ikke, kan du gjøre det her.

FORNØYD: Hovedtrener Thomas Myhre fikk se mye positivt fra sine egne spillere underveis i møtet med eliteserieklubben Sarpsborg 08. FOTO: Joakim Bekkåsen