– Mossefolket skal se en spiss som "fighter" skikkelig for laget!

Angrepsspilleren Sebastian Pedersen har valgt å fortsette karrieren i Moss Fotballklubb. – Reisen med MFK har vært veldig artig så langt, så jeg gleder meg til fortsettelsen!

Det sier 24-åringen som scoret 10 mål i fjor. Og det er meget solid, for han hadde ikke de beste forutsetningene før sesongen. Opprykksåret 2022 var nemlig preget av skadeproblematikk.

– Tiden i MFK har jo bestått av både opp- og nedturer for min del med tanke på skadene. Men 2023 ble comeback-året mitt. Det gikk over all forventning og det ble et bra antall mål med tanke på minuttene jeg spilte, forteller han.

Den blide angrepsspilleren har signert en toårsavtale med klubben og er superklar for å gi jernet på matta.

– Jeg håper å varte opp med mange mål i 2024, for det er jo min hovedoppgave. Mossefolket skal se en spiss som "fighter" skikkelig for laget. Formen er hundre prosent nå, så jeg er klar, sier han bestemt.

Pedersen har erfaring fra toppfotballen fra tidligere og legger ikke skjul på at stemningen rundt matchene i OBOS-ligaen er spesiell.

– Opprykket ga jo MFK økt oppmerksomhet. Det er flere folk på kampene og større interesse, noe som er veldig moro. Det er en god ramme rundt kampene, avrunder Pedersen.

Foto: Alvin Holm
Publisert: 26.01.2024, oppdatert: 09.04.2024