- Vi ønsker at MFK skal bli et stort fellesskap. Dette handler ikke om A-laget. Det handler om hele klubben, sier sportssjef Thomas Myhre, som nærmest er over seg av begeistring.

Målet har hele tiden vært å lage en sportsplan som er enkel å fortså for alle - uansett fotballkompetanse. Det som nå har kommet på plass er Myhre strålende fornøyd med. Han roser spesielt to personer som har vært avgjørende for å få dette til.

- Dette var en av mine fanesaker da jeg kom til Moss FK. At det har gått så fort er helt utrolig. Jeg må virkelig få berømme Even Juliussen (assistenttrener) sitt arbeid og måten Ove Hellevang i Bonefish har løst dette på, slik at det nå er lett forståelig for alle. Denne sportsplanen identifiserer hvordan vi tenker på sport og hvordan vi skal oppføre oss mot hverandre. På Melløs skal det være en inkluderende kultur hvor vi dyrker fellesskapet og nå har vi endelig fått på plass et verktøy som skal hjelpe trenere, spillere og foreldre, fortsetter Myhre.

Et produkt for byen

Even Juliussen er ikke personen som liker å stikke seg fram. Han liker å jobbe i kulissene og glede seg over resultatene. Men akkurat i dette tilfellet måtte også han komme med noen ord. Nå håper han at folk vil ta en titt på det som er produsert.

- Jeg synes jo at dette er kult for MFK og nå håper jeg at hele mossefotballen kan få utbytte av det. Verktøyet ser utrolig fint ut. Men vi kan ikke være stolte før vi ser at det blir brukt, sier han med et smil.

Glede å være med

Bonefish er blant klubbens gode samarbeidspartnere. I dette prosjektet har kunnskap og lidenskap resultert i et fantastisk produkt. Ove Hellevang er personen som har jobbet med oppgaven sammen med Even Juliussen, og duoen presenterer nå et produkt som mildt sagt er gjennomtenkt.

- Even er jo et unikum og sammen har vi gjort dette lesbart for alle. Innholdet i powerpoint- og word dokumenter har blitt tatt fra hverandre og bygget opp på nytt med ny grafikk og logisk flyt. Når det er nevnt er det alltid rom for forbedringer, sier Hellevang, som aldri gir seg før produktet er tilnærmet perfekt.

For Hellevang er det riktig nok ikke ukjent å jobbe med på denne måten - tvert imot. Han hjelper daglig bedrifter og idrettslag med å kna og vende på innholdet slik at målgruppen enkelt kan forstå budskapet.

Se utviklingsplanen