– Sponsorarbeidet skal styrkes

– Næringslivet i Mosseregionen har i enkelte kretser et rykte på seg for å være litt sidrumpa og ikke så veldig lokalpatriotisk. Ut fra hva jeg ser og opplever som mossing stemmer ikke dette – derimot tror jeg at byen har et meget profesjonelt næringsliv som setter krav til hva de får igjen for å for eksempel sponse en fotballklubb. Og da er det veldig gledelig at produktet vi kan tilby i dag er et helt annet enn hva man kunne for bare noen år siden, uttaler Hansen til mossfk.no

Hva mener du denne forskjellen går ut på?
– Våre sportslige resulateter kombinert med en markant økt TV-dekning og medieoppmerksomhet på Adeccoligaen er hjørnesteinen i planene for 2008. Med en markedsorganisasjon på plass skal sponsorene også merke at fokuset på dem vil øke fra klubbens side. Og skulle det attpåtil bli et opprykk til Tippeligane allerede i høst er vi klare for å ta de skrittene som må til både på sportslig og administrativ side.

Så du er optimistisk når du nå skal ut å fronte klubben hos nåværende og nye samarbeidspartnere?
– Vår visjon er å skape entusiasme og stolthet, og det føler jeg spillere, trenere, administrasjon og alle de frivillige på Melløs har gjort til fulle i 2007-sesongen. Når vi reiser rundt i fotball-Norge ser vi at hva vi har fått til i Moss de siste årene holder et meget godt Adeccoliga-nivå. Med ansettelsen av en ny kommunikasjon- og sponsorsjef og oppbyggingen av organisasjonen rundt vedkommende er jeg overbevist om at vi kan strekke oss etter å være på Tippeliganivå også i markeds- og sponsorarbeidet vårt, avslutter en optimistisk Klaus Hansen.