Kickstart for bylagsprosjektet

Bylag G2008 har i helgen deltatt på NTF Elitetiltak og levert imponerende prestasjoner.

For første gang i historien har Moss Fotballklubb vært representert på Norsk Toppfotballs Elitetiltak. Helgens tiltak i Skien ble en real opptur for alle involverte.

- Lørdagen startet med en solid 2-1-seier over KFUM Oslo, før Raufoss ble slått 2-0 senere på kvelden. Dette sørget for at vi ble gruppevinnere i puljen, og fikk muligheten til å møte Fredrikstad og Stabæk på søndag, forteller utviklingsansvarlig i Moss Fotballklubb, Jacob Berg.

Kampene mot Fredrikstad og Stabæk ble vesentlig tøffere. Moss gikk først på et 1-3 tap for Stabæk tidlig søndag morgen, før det ble et nytt tap med 0-2 for Fredrikstad noen timer senere.

- Til tross for to tap søndag er vi godt fornøyd med innsatsen og opplevelsen. Vi ser at vi i perioder henger med mot to av Norges beste G15-lag, samtidig som guttene får gode referanser på hva som kreves på topp nasjonalt nivå. Det må vi ta med oss videre, sier Berg.

Elitetiltaket i Skien var bylagsprosjektets første tiltak noensinne, og 2008-spillere fra Moss FK, Sprint-Jeløy, Rygge og Ekholt var representert i troppen som reiste til Skien. Allerede om to uker skal 2010-kullet på sitt første tiltak – også det i Skien.