Moss med flest oppslag

Undersøkelsen viser at klubben ble omtalt hele 1.195 ganger i norsk media i januar. Bryne som har vært i vinden med store økonomiske problemer havnet på plassen bak med 1.143 oppslag.


Selskapet som står bak målingene er ledende i norden og tilbyr medieovervåking og markedsundersøkelser. Sponsor insight måler effekten og verdien av blant annet sponsorater.


Lite negativt


– Moss er en veldig interessant klubb. I forhold til i fjor på denne tiden har også klubben fått flere oppslag. Klubben tør å stå frem i media og er veldig offensive, samt at det er en stor åpenhet i forhold til sponsorer og økonomi. MFK har også en fordel av at det er mange medier som følger klubben, forklarer sponsoranalytiker Thomas Heiberg Johansen i Sponsor Insight.


De har også regnet ut verdien av oppslagene. Annonseverdien av Moss Fotballklubbs presseoppslag var i januar på 11.822.780 kroner. Amin Askars mulige overgang til Stabæk var en av sakene som fanget både lokal- og rikspressens oppmerksomhet. I tillegg har Stadion-saken bidratt til mye.


– I stadion-saken er det oppslag som er både for og i mot, men det er ikke noen utpregede negative saker, forteller Johansen.


Daglig leder i Moss Fotballklubb, Ole Henæs, mener de gode tallene er en bekreftelse på at Moss jobber riktig.


– Dette er bra i forhold til at vi er en attraktiv klubb for både spillere og sponsorer. Det at vi kan gi omgivelsene et positivt inntrykk av oss kan vi bare tjene på i alle sammenhenger, sier han.