Blåser liv i sponsorene

– Her er det korte møter hvor firmaene har møter seg i mellom. At det kom 20 deltakere er positivt. I år har vi også åpnet for at firmaer som ikke er sponsorer i Moss Fotballklubb kan delta. Så her er det bare å kjøpe seg en plass, sier tidligere sponsor- og kommunikasjonssjef i Moss Fotballklubb, Terje Fleischer.


Arenaen for møtecupene i år er lagt til Quality Spa & Resort i Son.


– De er en samarbeidspartner av Moss Fotballklubb, så det er naturlig å holde det her, kommenterer han.


Fikk ny kunde


Anders Meyer, daglig leder i Brikken, mener det er viktig at MFK arrangerer slik for sine samarbeidspartnere. I tillegg har han opplevd å få nye kunder på denne måten.


– Det er en fin måte å etablere nye mulige samarbeid. De som møter her har en felles interesse; Moss Fotballklubb. Da er man også mer tollerante overfor hverandre. Hit kommer alle for å være positive.  Da er det mye enklere å prate med kunder, i stedet for å gjøre det via telefon, mener han.


– Vi var også med i fjor, og da opplevde vi blant annet under arrangementet på Peppes, at vi fikk en ny kunde der og solgte inn en nettside-løsning.


Fremtidige inntekter


– Det er positivt at klubben setter i gang buiseness to buiseness-reltaterte arrangement. Da får vi gode relasjoner til klubben. Det viser at vi får noe igjen for å være med. På lang sikt vil nok klubben få gode inntekter på å holde slike arrangement, mener Thomas Evjenn, Daglig leder i Firmabox.



POSITIV: Thomas Evjenn er strålende fornøyd med MFK og Mosselaugets B2B-arrangement.



PLASS TIL FLERE: 20 deltakere i dag – Terje Fleischer melder om at det er plass til flere på neste arrangement.