Adecco – årets sponsor & merkevarebygger

Juryen mener: – Et skolebokeksempel i hvordan bruke et sponsorat til å bygge kjennskap om en merkevare. Adecco trengte ikke engang å gå for det beste, men det nest beste og var derfor flinke til å se potensialet i sponsorobjektet norsk førstedivisjon i fotball. Sponsoren skjønte tidlig de profileringsmulighetene som lå i mediedekningen av den nye fotballavtalen. Gjennom sterk eksponering i TV 2s fotballdekning har Adecco derfor klart å løfte kjennskapen fra ni prosent i 2004 til 69 prosent i løpet av fire år. Neste fase vil vise om Adecco klarer å fylle Adecco-merkevaren med innhold og få opp kunnskapen rundt Adecco. Adecco har også allerede klart å benytte fotballarenaene som rekrutteringsanstalt gjennom bygging av nettverk for både kunder og kandidater og fremstår i dag som idrettens eget bemanningsbyrå. Juryen gleder seg til fortsettelsen. (Kilde: NFF)